Jesteś w dziale: Zdrowe odżywianie

Odżywianie – wszystko o zdrowym jedzeniu. Co jeść, by schudnąć, nie przytyć i żyć zdrowo. Chcesz jeść zdrowo i nie wiesz od czego zacząć? Co oznacza zdrowe odżywianie? Czy jedząc zdrowo, można jeść słodycze?

Odchudzanie z długotrwałym efektem
  Jak uniknąć efektu jo jo po odchudzaniu? Odchudzanie, czyli gubienie kilogramów, dla wielu nie jest żadnym problemem, do momentu zakończenia diety. Wtedy motywacja znacznie spada, szczególnie jeżeli osiągnie się upragniony wynik na wadze. W takiej sytuacji łatwo o efekt jo jo, który w szybkim czasie sprawi, że kilogramy narastają nawet z nadwyżką? Jak do tego nie dopuścić? Potrzeba tutaj sporo samodyscypliny i świadomości zagrożenia. Odchudzanie z długotrwałym efektem Przede wszystkim zdrowe odżywiania i odpowiednia ilość porcji powinny zostać wprowadzone na stałe. Niestety większość przypadków efektu jo jo po odchudzaniu wynika z “rzucenia się” na jedzenie zaraz po zakończeniu diety. Aby zminimalizować ryzyko tego, że tak się stanie, nie warto się głodzić ani zupełnie rezygnować z ulubionych posiłków. Po prostu wystarczy zmniejszyć porcje. Ponadto podaż kalorii w ilości o wiele mniejszej niż zapotrzebowanie organizmu.
learn more No comments
5 posiłków dziennie ?
Pięć posiłków dziennie- czy to konieczne przy odchudzaniu? W sieci, prasie, czy telewizji można znaleźć mnóstwo rad dotyczących tego, w jaki sposób skutecznie przeprowadzić odchudzanie. To temat na czasie, bowiem coraz więcej osób ma problemy z nadwagą, a nawet otyłością. Niestety wiele z tych obiegowych informacji, nawet płynących niekiedy z ust specjalistów od żywienia, to mity lub informacje przestarzałe. Które z nich zaliczają się do takich danych? Jak odchudzać się skutecznie? Skuteczne odchudzanie w dużej mierze zależy od sprawnego metabolizmu. Dlatego zaleca się, by spożywać pięć posiłków dziennie. Wtedy przemiana materii będzie odpowiednio pobudzana. Co prawda, pieć posiłków w odchudzaniuposiłki należy spożywać regularnie, nie dopuszczając do uczucia głodu, ale wcale nie musi być ich aż 5. Niektórzy po 3 godzinach od zjedzenia jednego z.
learn more No comments
Aspartam a odchudzanie
Rozpoczynając odchudzanie zazwyczaj należy zrezygnować z cukru w postaci tradycyjnego produktu do słodzenia, ale także tego zawartego w ciastkach, czekoladzie, cukierkach i innych słodyczach czy napojach gazowanych. Nie mogąc obyć się bez słodkości, na przykład spożywając poranną kawę, niektórzy sięgają po słodziki, które są rekomendowane jako niskokaloryczne i zdrowe. Co prawda, nie prowadzą one do takich samych schorzeń jak cukier, ale ich nadużywanie może również być niebezpieczne. Słodzik nie taki wspaniały Mowa o najpopularniejszym słodziku, jakim jest aspartam, ponieważ to po niego, z racji na przykład niskiej ceny i wysokiej dostępności sięgają osoby rozpoczynające odchudzanie. W odróżnieniu od zdrowych zamienników cukru, takich jak stewia czy syrop z agawy, aspartam nie jest zdrowy. Najnowsze badania co prawda nie dowodzą toksyczności produktu dla ludzi, jednakże wskazują na to, że słodzik może prowadzić do zespołu.
learn more No comments
Zdrowe odżywianie kobiety w ciąży

Kobieta w ciąży co powinna jeść?

Nie ma produktu spożywczego, który zawierałby wszystkie niezbędne składniki w wystarczającej ilości. Dlatego pożywienie mało urozmaicone może prowadzić do niedoborów pokarmowych. Ma to szczególne znaczenie podczas ciąży, kiedy zapotrzebowanie na witaminy i składniki mineralne wzrasta w stopniu o wiele większym niż zapotrzebowanie na kalorie. Dotyczy to zwłaszcza kwasu foliowego i żelaza, których będziesz potrzebowała dwukrotnie więcej niż normalnie, a także wapnia, którego spożycie powinnaś zwiększyć o połowę. Z poszczególnych grup produktów spożywczych powinno się wybierać produkty najbogatsze w witaminy i składniki mineralne, a jednocześnie dostarczające możliwie mało kalorii. W praktyce oznacza to unikanie pokarmów tłustych i zawierających duże ilości cukru. Każda kobieta w ciąży powinna się odżywiać regularnie. Musi unikać długich przerw między posiłkami. Swoje żywienie musi planować tak, aby w ciągu dnia zjadać co.
learn more No comments
Najlepsze nawyki żywieniowe.
Większości z nas uważa, że tylko restrykcyjna dieta w połączeniu z intensywnymi ćwiczeniami jest w stanie nas odchudzić. Niż bardziej mylnego!. Tym bardziej, że nie każdy z nas ma czas na systematycznie treningi. Poza tym sama dieta – często nie możemy jeść tego co lubimy, musimy kupować nieznane nam dotąd produkty. Czas ten nie należy do najmilszych przez co szybko rezygnujemy. Jednak odchudzanie nie musi być tak niemile wspominanym przez nas czasem. Jak ogólnie wiadomo niemal katując się przez kilka tygodni potem dodatkowo musimy być przygotowani na efekty poboczne. Możemy zatem nabawić się anemii czy efektu jo-jo. Najlepszym sposobem na zgubienie zbędnych kilogramów jest po prostu zmienienie nawyków żywieniowych. To kilka trików, dzięki którym przez cały czas będziemy mogli utrzymać odpowiednią wagę, będzie się dobrze czuć i zapomnimy o skutkach.
learn more No comments
Odżywianie w trakcie wyjazdu wakacyjnego.
Jak co roku okres wakacyjny dla większości osób na diecie to prawdziwa katorga. Gofry, lody i inne smakołyki są teraz dostępne co kilkanaście metrów. Kuszą nas zapachy, choć jeszcze nie wiemy skąd pochodzą. Ale tak naprawdę nie musi być to ciężki czas. W końcu na wyjazd wakacyjny czekamy często przez cały rok. Trudno byłoby jeszcze tam nie odpocząć. Będąc na diecie możemy odpowiednio się przygotować. Dlatego już na wstępnie musimy stworzyć swój plan, przemyśleć na co możemy sobie pozwolić, a na co nie. Nasz plan powinien zacząć się już od samej podróży do docelowego miejsca. Jak wiadomo trwają one często kilka godzin. W tym czasie zatrzymuje się w miejscach, gdzie są bary, które serwują głównie niezdrową żywność. Dlatego my musimy być zaopatrzeni w plastikowe pojemniczki, w które wcześniej wypełniliśmy sałatką, warzywami,.
learn more No comments
Jak przekonać dziecko do jedzenia warzyw?
Niezależnie od tego czy szukamy jakieś diety, czy chcemy poczytać o zdrowej żywności zawsze natkniemy się na warzywa i owoce. Do ich spożywania najtrudniej nakłonić nasze dzieci. O zaletach warzyw można byłoby mówić godzinami. Zawierają one dużo witamin, nie tuczą naszych pociech. Niestety nawet badania pokazują, że maluchy nie przepadają za ich spożywaniem. Za to wolą na posiłki mięso, a poza nimi nie wyobrażają sobie dnia bez kalorycznych słodyczy. Rodzice nie mogą sobie poradzić z tym problem. Wiedzą jednocześnie, że ich dziecko wymaga co najmniej 5 porcji warzyw dziennie. Nasze pociechy cały czas się rozwijają, tym bardziej jest to ważne. Istnieje kilka trików, które mogą przekonać nasze dzieci do spożywania warzyw. - po pierwsze nasze maluchy są wzrokowcami, dlatego też warto eksponować na talerzu różne kolory. -odpowiednie ich ułożenie również ma znaczenie. Poza.
learn more No comments