Jesteś w dziale: Sport, trening

Jakie ćwiczenia najlepiej przyspieszą odchudzanie. Rodzaje efektywnych treningów na odchudzanie: trening aerobowy, obwodowy i interwałowy. Ćwiczenia, które możesz wykonywać za biurkiem w deszczowe dni.

Odchudzanie nie musi być kosztowne

Odchudzanie to złożony proces, który powinien wiązać się z trwałą zmianą trybu życia. Tylko wtedy utrata wagi nie będzie chwilowa. Zmiany powinny zajść nie tylko w diecie, czyli nawykach żywieniowych, ale także trybie życia. Należy wprowadzić przynajmniej kilka różnych form ruchu, kilka razy w tygodniu. Najlepiej rozpoczynać od spacerów, zwłaszcza przy dużej otyłości. Z czasem to jednak za mało. Nie każdy może jednak sobie pozwolić na karnet na siłownię. Nie ma jednak takiej konieczności, ponieważ wiele form ruchu jest dostępnych zupełnie za darmo.

Ćwiczenia przed komputerem lub siłownia pod chmurką

W sieci dostępnych jest mnóstwo materiałów, zawierających ćwiczenia aerobowe, zumbę czy pilates. Osoba rozpoczynająca odchudzanie nie może poszczycić się zwykle zbyt.

learn more No comments
Jak jeździć na rowerze, żeby schudnąć?
Jazda na rowerze może być doskonałym sposobem na odchudzanie się. Poza tym modeluje sylwetkę, poprawia metabolizm i kondycję. Już jeżdżąc ze średnią prędkością można w godzinę spalić nawet 500 kcal, a więc tyle samo, co w czasie biegania czy pływania. Jednak ilość spalonych kalorii i efekty odchudzania się w dużej mierze uzależnione są od sposobu, w jaki się jeździ. Najlepsze rezultaty daje lekki wysiłek fizyczny, który rozłożony jest w dłuższym okresie czasu. Najlepiej więc jeździć wolno, ale długo, przynajmniej przez 2 godziny. W tym czasie organizmowi należy dostarczać odpowiednią ilość płynów, a więc minimum 0,7 litra wody na godzinę jazdy. Taki typ jazdy powoduje przestawienie organizmu na ciągły proces przemian tłuszczowych. Wówczas wykorzystuje on energię ze znajdującego się w ciele tłuszczu. Skutkuje to mniejszym zapotrzebowaniem na węglowodany i mniejszym uczuciem głodu..
learn more No comments
Zalety pływania a odchudzanie

Sport dla każdego - pływanie

Swoją przygodę z pływaniem możemy rozpocząć praktycznie w każdym wieku. Na początek warto wziąć kilka lekcji u profesjonalnego instruktora. Dzięki temu poznamy wszystkie techniki pływania i nabierzemy prawidłowych nawyków. Pływanie nie jest drogą dyscypliną sportu,  nie potrzebujemy drogiego, specjalistycznego sprzętu. Wystarczą  wygodny kostium kąpielowy, klapki i okularki pływackie. Dodatkowo na niektórych basenach wymagany jest czepek.

Pływanie to zdrowie

Dzięki pływaniu ćwiczymy całe nasze ciało, pracują wszyRedukcja wagi podczas pływaniastkie grupy mięśni, wzmacnia nasz układ kostny, zwłaszcza kręgosłup. Poprawia się nasza wydolność  organizmu, odporność oraz krążenie krwi... Wizyta na basenie to doskonała propozycja dla osób, które chcą się uporać z nadmiarem kilogramów. Pływać mogą nawet bardzo otyli z BMI powyżej 40. Pływanie nie obciąża zbytnio stawów, ponadto ujędrnia skórę i likwiduje.
learn more No comments
Domowy trening w deszczowe dni.
Po okresie zimowym każdy z nas chce się wziąć za siebie. Nie ma już mowy, że zbędne kilogramy przykryjemy pod luźnym swetrem. Zaczynamy zatem planować nasz trening. Wielu chciałoby w końcu wyjść na świeże powietrze. Ale w takich miesiącach jak chociażby marzec na dworze są chlapy od śniegu. Dodatkowo pogoda nas nie rozpieszcza i właśnie w tym czasie występuje dużo opadów. Co wtedy? Trening możemy równie dobrze przeprowadzić w domu. Po pierwsze mając nieco wolnego miejsca możemy stworzyć swoją domową minisiłownię. W tym przypadku możemy kupić takie sprzęty jak rower stacjonarny, bieżnie czy ławeczkę. Niektórzy jednak nie muszą dysponować tak dużą powierzchnią. W tym przypadku warto zainwestować w akcesoria do ćwiczeń. Mają one tą zaletę, że możemy je spokojnie schować do szafy po wykonanych ćwiczeniach. Nie zajmują dużo miejsca, a efekty również.
learn more No comments
Ćwiczenia, które możesz wykonywać za biurkiem.
Pracując dzień w dzień przy biurku, po pewnym czasie możemy zauważyć pojawiający się ból pleców. Niektórzy próbują to złagodzić lekami, jednak nie da się ich zażywać dzień w dzień. Poza tym ten ból może okazać się często tylko początkiem naszych problemów. W konsekwencji możemy mieć choroby kręgosłupa, jak chociażby kifoza. Ważne - możemy się przed tym uchronić. Ćwicząc kilka minut możemy utrzeć się od powyższych chorób i dolegliwości. Możemy je wykonywać za biurkiem, nie potrzebujemy dodatkowego czasu. Istnieją dwie kategorie ćwiczeń. Pierwsze z nich to ćwiczenia, które polegają na kurczu naszych mięśni. I tak jak siedzimy teraz za biurkiem możemy wyprostować nogę w kolanie, następnie ją napinamy i w takiej pozycji staramy się wytrzymać pół minuty. Po tym możemy to samo zrobić z drugą nogą. Mówimy głównie o nogach, ponieważ w trakcie.
learn more No comments
Jak działa trening obwodowy.
Większości z nas przychodząc na siłownię czy do klubu fitness szuka dla siebie takiego planu treningowego, który nie trwa zbyt długo i przynosi dosyć szybko efekty. Przy tym wszystkim chcemy zrzucić zbędne kilogramy i jednocześnie wymodelować swoją sylwetkę. Czy to w ogóle możliwe? Tak! Jeden plan treningowy pozwoli nam uzyskać takie efekty. Mowa tu o treningu obwodowym, który jest połączeniem treningu siłowego i treningu aerobowego. Do kogo skierowany jest trening obwodowy? Tak naprawdę dla wszystkich – kobiet, mężczyzn, również nie ważne jest czy dopiero zaczynamy swoją przygodę z odchudzaniem, czy też ćwiczymy od dawna. Trening obwodowy ostatnimi czasy jest bardzo popularny, ponieważ podczas tych ćwiczeń pobudzamy nasze wszystkie mięśnie. Zasady takie treningu są proste i przejrzyste. Ćwiczenia wykonujemy jedno po drugim, najlepiej gdyby nie pojawiały się pomiędzy mini przerwy. A jeśli już to mają.
learn more No comments
Ochrona rąk podczas treningu.
Nasze dłonie bardzo często są wykorzystywane podczas wykonywania treningu. Niezależnie od tego jakie ćwiczenia wykonujemy to należy zadbać o tę część ciała. Tym bardziej są one ważne, że równie często są one nam potrzebne do codziennych czynności życiowych – spożywanie posiłków byłoby o wiele trudniejsze niżeli nie dwie sprawne dłonie. Dlatego też każdy sportowiec wie, jak ważna jest ochrona rąk podczas treningu. Jakie dokładnie sporty wymagają zakup specjalnych rękawic? Przede wszystkim sporty walki, ale również są przydatne w sportach siłowych i innych. Prym wiodą jednak sporty walki, a przede wszystkim boks. Dla każdego pięściarza ochrona rąk jest niezwykle ważna. W tym przypadku dbamy o swoje bezpieczeństwo i zdrowie. Przy zakupie rękawic do boksu nie musimy wybierać tych najdroższych. Po pierwsze zwróćmy uwagę na naszą wygodę. Rękawice nie mogą być ani za.
learn more No comments
Sporty walki dla kobiet
Mówiąc o sportach walki myślimy, że są one głównie przeznaczone dla mężczyzn. Uważamy, że kobiety nie mają tyle siły, by móc w pełni uczestniczyć w takim treningu.Dziś to myślenie się zmienia, a kobiety coraz częściej interesują się różnymi sportami walki. To zainteresowanie wynika zazwyczaj z dwóch możliwości.

Samoobrona

Tutaj doskonale może się sprawdzić krav maga. Wielką zaletą chodzenia na treningi z tego sportu walki jest fakt, że nie musimy być super wysportowani, by móc uczestniczyć od razu w treningu. Ważne jest tempo i refleks. Tutaj największą rolę odgrywają szybkie ciosy i kopnięcia. Dzięki krav maga każda kobieta nauczy się jak szybko obezwładnić napastnika.

Jujitsu

Tak samo jak w przypadku krav maga nie musimy dysponować wielkimi mięśniami i siłą. W jujitsu bazujemy na sile naszego przeciwnika. Oprócz kopnięć uczymy się tutaj także uników. Chodząc systematycznie.
learn more No comments