Jak działa trening obwodowy.

Większości z nas przychodząc na siłownię czy do klubu fitness szuka dla siebie takiego planu treningowego, który nie trwa zbyt długo i przynosi dosyć szybko efekty. Przy tym wszystkim chcemy zrzucić zbędne kilogramy i jednocześnie wymodelować swoją sylwetkę.

Czy to w ogóle możliwe? Tak!

Jeden plan treningowy pozwoli nam uzyskać takie efekty. Mowa tu o treningu obwodowym, który jest połączeniem treningu siłowego i treningu aerobowego.

Do kogo skierowany jest trening obwodowy?

Tak naprawdę dla wszystkich – kobiet, mężczyzn, również nie ważne jest czy dopiero zaczynamy swoją przygodę z odchudzaniem, czy też ćwiczymy od dawna. Trening obwodowy ostatnimi czasy jest bardzo popularny, ponieważ podczas tych ćwiczeń pobudzamy nasze wszystkie mięśnie. Zasady takie treningu są proste i przejrzyste. Ćwiczenia wykonujemy jedno po drugim, najlepiej gdyby nie pojawiały się pomiędzy mini przerwy. A jeśli już to mają trwać maksymalnie 20 sekund. Odpoczynek możemy zafundować sobie dopiero po wykonaniu ćwiczeń z całego obwodu. Cały trening powinien trwać maksymalnie pół godziny.

Jak ułożyć trening obwodowy?

Przede wszystkim warto pamiętać, że nie musimy ich wykonywać pod okiem trenerów. Sami w domu możemy ułożyć swój własny „tor przeszkód”. I tak jeden obwód to minimalnie osiem różnorodnych ćwiczeń, które zaangażują wszystkie nasze mięśnie. Jeśli pierwsze ćwiczenie jest na nogi, to drugie powinno być skierowane już na inną partię ciała, itd. Na początek powinniśmy wykonać chociażby dwa pełne obwody ćwiczeń. Z biegiem czasu możemy zwiększać ich ilość. Jeśli chodzi o same ćwiczenia to mogą to być np. brzuszki, pompki czy przysiady z obciążeniem. Ćwiczenia z pozoru proste. Jednak biorąc pod uwagę, że musimy wykonać je dosyć szybko, każde z nich po kilkanaście powtórzeń to już w praktyce wygląda zupełnie inaczej. Dlatego też trening obwodowy uważany jest za jeden z najbardziej wymagających. Przez pół godziny wszystkie nasze mięśnie są pobudzone do pracy, dzięki temu efekty są szybciej widoczne. Należy jednak pamiętać, by takie treningi wykonywać najlepiej co drugi dzień.

Brak komentarzy. Dodaj swoją opinie.

Zostaw swój komentarz

You must be logged in to post a comment.