Jesteś w dziale: Diety

Rodzaje diet oraz ich przydatność dla życiu. Diety, dzięki którym zredukujemy bądź zwiększymy swoją wagę w zależności od potrzeb.

Dieta paleo

Geneza diety paleo

Dieta, która czerpie swoje korzenie z prehistorii, gdzie człowiek konsumował warzywa, owoce i upolowane a później przyrządzone zwierzęta. Zazwyczaj zwierzęta były zjadane w całości, rozpoczynając ucztę od tych najbardziej tłustych kawałków. W takiej diecie nie występował nabiał, ziarna zbóż jak również wszechobecne w dzisiejszych czasach sole i przetworzone cukry. Węglowodany były pozyskiwane z naturalnych źródeł czyli głównie z soczystych owoców. Posiłki były nie przetworzone i konsumowane w postaci surowej.

Założenia diety paleo

Dieta nie limituje jedzenia w sensie ilościowym a kładzie istotny nacisk na jakość produktów. Składa się głównie z warzyw, owoców, orzechów, owoców morza, ryb i mięsa, których możemy zjadać w dowolnej ilości. Pokarmy z kolei, których unikamy to płatki, produkty mleczne, rośliny strączkowe, mięso wysoko przetworzone, artykuły z dużą ilością soli i cukru, używki w tym alkohol. Związku z.
learn more No comments
Zdrowa dieta – tłuszcze zwierzęce i roślinne
Jednych z głównych składników odżywczych w naszej diecie są tłuszcze. Tłuszcze są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu oraz są głównym źródłem energii. Zawierają dwa razy więcej kalorii niż węglowodany i białka, tłuszcz wykorzystywany jest do tworzenia zapasów oraz do natychmiastowego wytworzenia energii. Tłuszcze w diecie mogą być pochodzenia roślinnego lub zwierzęcego, zarówno ich brak, jak i nadmiar mogą być przyczyną problemów zdrowotnych. Tłuszcze chronią organizm przed nadmierną utratą ciepła, zapewniają energię do działania oraz tworzą materiał zapasowy (odkładający się w tkance tłuszczowej) wykorzystywany w przypadku dłuższej przerwy pomiędzy posiłkami. Tłuszcz ułatwia wchłanianie rozpuszczalnych w nich witamin i zapewnia właściwą pracę narządów wewnętrznych.

Tłuszcze roślinne – właściwości

Tłuszcze roślinne pozyskiwane są z nasion lub owoców roślin oleistych. Surowe lub rafinowane (pozbawione zbędnych składników) wykorzystywane są w przemyśle spożywczym i gospodarstwach domowych do przyrządzania posiłków..
learn more No comments
Diety – zalety i wady.

Diety odchudzające stały się bardzo popularne wraz z zdrowym trybem życia tzw. FIT

Najbardziej kobiety ,ale również mężczyźni chcą wyglądać atrakcyjnie, dlatego szukają środków dążących do zrealizowania tych pragnień. Obecnie jest mnóstwo diet, tylko nie wiadomo jaką wybrać dla siebie. Należy wsiąść pod uwagę na przykład wiek, tryb życia. Nie ma jednak cudownego sposobu na zrzucenie zbędnych kilogramów. By schudnąć, trzeba mieć ujemny bilans energetyczny i ten stan utrzymywać .Dlatego zawsze trzeba to robić racjonalnie. Drastycznego gubienia kilogramów nie pochwalają ani lekarze ani dietetycy, więc trzeba to robić świadomie. Istnieje wiele przeróżnych diet, niestety każda z nich ma zalety jak i wady.

Zalety diet.

Jedną z zalet jest to, że dieta może być dobrym wstępem do "zdrowszej”, dobrze zbilansowanej diety, wprowadzeniu zdrowych nawyków żywieniowych, które w naturalny sposób poprawiają przemianę materii i sprzyjają.
learn more No comments
Dieta wzmacniająca serce.
Każdy z nas już od najmłodszych lat wie jak ważną funkcję pełni serce. Możemy je usprawnić dodając do naszej diety te składniki odżywcze, które naprawdę znacząco mogą poprawić pracę naszego serca. W dzisiejszych czasach jest to tym bardziej wskazane, gdyż na choroby serca zapadają coraz młodsze osoby – nawet przed 30. rokiem życia. Głównie wpływa na to nasz intensywny tryb życia, w którym nie brakuje oczywiście stresu. Poza tym ogólnodostępne używki również robią swoje. Na szczęście możemy uniknąć tych konsekwencji i zadbać o nasze serce. Dieta wzmacniające serce to przede wszystkim dostrzeżenie produktów, które zawierają cenne składniki. To od czego należy zacząć to przede wszystkim ilość naszego cholesterolu. Kiedy jest go zbyt dużo to może prowadzić do zatorów, a to już jest naprawdę niebezpieczne. Dlatego zacznijmy od tych produktów, o których należy.
learn more No comments
Jak wybrać dietę z ograniczonym limitem kalorii?
W sieci możemy znaleźć kilkadziesiąt różnych diet odchudzających. Niektóre z nich kładą nacisk głównie na dany produkt, jeszcze inne są stosowane przez określony czas. Mimo to największą popularnością cieszą się diety z ograniczonym limitem kalorii. Większości osób, które chcą przejść na dietę szykuje się na ich liczenie. Przede wszystkim musimy pamiętać, że ot tak nie możemy wybrać dla siebie np. diety 1000 kcal czy 2000 kcal. Ważne są tu takie czynniki jak podstawowa przemiana materii i całkowita przemiana materii. Te często możemy wyliczyć na różnych stronach internetowych. Dzięki nim zobaczymy jakie jest nasze zapotrzebowanie na kalorii podczas codziennych czynności, a także podczas dodatkowo wykonywanych czynności. Poza tym chcemy uniknąć efektu jo-jo. A to również ma znaczenie w doborze odpowiedniej diety. I tak pierwsza dieta wynosząca 1000 kcal jest uznawana za głodową..
learn more No comments
Dieta w zespole napięcia przedmiesiączkowego.
Według niektórych badań wynika, że wiele kobiet cierpi na PMS, czyli zespół napięcia przedmiesiączkowego. Wiele pań w tym czasie korzysta ze środków farmakologicznych. Jednak jeśli stosuje się je miesiąc w miesiąc, rok w rok, to nasz organizm często się już do nich przyzwyczaja i nadal odczuwamy bóle. Najlepiej zainteresować się w tym czasie dietą, ale nie byle jaką. Musi to być dieta specjalnie stworzona pod zespół napięcia przedmiesiączkowego. Ważną kwestią jest fakt, że należy ją stosować cały czas, nie tylko podczas tych dni. ZNP to objawy, które pojawiają się w różnych postaciach u kobiet. Nasza siostra może odczuwać w tym czasie mdłości i bóle brzucha, natomiast my możemy mieć zaparcia i kłopoty z cerą. U każdego objawia się to inaczej. Dieta w zespole napięcia przedmiesiączkowego powinna być nastawiona na witaminy. Dla.
learn more No comments
Dieta feng shui
Kiedy zamierzamy stosować jakąkolwiek dietę zazwyczaj dużo uwagi musimy skupić na samych produktach, ich łączeniu, ilości posiłków w ciągu dnia, odpowiednich porcjach, itp. Decydując się na dietę feng shui zauważymy, że jej założenia znacząco różnią się od typowych diet. Mówiąc tutaj o kuchni nie mamy na myśli tego co znajdzie się u nas na stole. W tym wypadku mówimy o pomieszczeniu. Powinno być one usytuowane w południowej części domu, ale również w południowo-wschodniej. Kolejną ważną kwestią są drzwi kuchenne, które nie mogą znajdować się naprzeciwko toalety, sypialni i okna. Jeśli już nasza kuchnia spełnia te wymogi możemy zabrać się za nią samą. Pierwszą ważną kwestią jest porządek. Dzięki temu możemy w spokoju przygotowywać posiłki. Poza tym zbędne przedmioty, który się tu znajdują oznaczają nasze zbędne kilogramy. Kolejną równie ważną sprawą jest samo.
learn more No comments
Przygotowania do diety.
Każdy z nas decydując się na to, by w końcu z odpowiednim rezultatem się odchudzić musimy wiedzieć, że nie wystarczy sam wybór diety i aktywność fizyczna. W dużej mierze wszystko zależy od naszego sposobu myślenia. Zatem mamy tutaj do czynienia z pracą fizyczną jak i psychiczną. Na dietę zazwyczaj nie przechodzi się z dnia na dzień. Potrzebujemy nieco czasu, aby dobrze się do tego przygotować. Jeśli już wybraliśmy odpowiedni plan żywieniowy to warto pomyśleć o założeniu dziennika. Po co nam on? Spełni on wiele funkcji. Nie każdy się na to decyduje, ponieważ wymaga to od nas czasu. A przecież mamy już na głowie samo sporządzenie posiłków, a także musimy jeszcze wyjść na trening. Mimo wszystko warto. Należy tam zapisywać co zjedliśmy w ciągu dnia i podsumować ilość kalorii. Diety, które wybieramy.
learn more No comments
Dieta FODMAP
Dieta FODMAP to kolejna propozycja dla osób, których celem nie jest odchudzanie się, a jedynie dbanie o swoje zdrowie. Warto tu dodać, że dieta nie powinna nam się zatem kojarzyć z czymś niedobrym. Wielu ludzi na całym świecie tworzy diety, które mają zniwelować bóle i inne dolegliwości. Dieta FODMAP, która przeznaczona jest głównie dla osób, które borykają się z zespołem jelita drażliwego.Zatem jeśli mamy wzdęcia, gazy czy biegunki i inne podobne dolegliwości owa dieta jest dla nas. Jeśli nawet nie usłyszeliśmy tych słów od lekarza, że posiadamy owy zespół jelita drażliwego, ale zauważmy, że posiadamy te objawy to możemy liczyć na to, że ta dieta nam w pomoże. Warto dodać, że zespół jelita drażliwego to nie jest choroba. To jedynie objawy. Nie oznacza to również, że jest z nami „coś nie.
learn more No comments
Dieta dla palaczy.
Cały czas prowadzone są kampanie, które mają wspomóc psychicznie palaczy, którzy chcą rzucić palenie. Niestety to nie jest takie proste, stąd też wielu ludziom nie udaje się dotrwać do końca i znów wracają do nałogu. Dieta w ich przypadku nie ma na celu zgubienia zbędnych kilogramów, a jedynie zadbanie o zdrowie. W dymie papierosowym są tysiące szkodliwych substancji. Dieta dla palacza charakteryzuje się dużym zapotrzebowaniem na antyoksydanty. Dlatego też produkty, które je posiadają palacze powinni dodawać do każdego posiłku bez wyjątku jeśli to możliwe. Gdzie możemy je znaleźć? W jabłkach, marchewce, pomidorach czy sałacie. Są to produkty, które idealnie wpasowują się w każdy posiłek w ciągu dnia. Dużą uwagę należy również zwrócić na witaminę C. W tym przypadku dym papierosowy blokuje wchłanianie się jej. Stąd też wszyscy będą nam zalecali byśmy zażywali jej.
learn more No comments