Dieta w zespole napięcia przedmiesiączkowego.

Według niektórych badań wynika, że wiele kobiet cierpi na PMS, czyli zespół napięcia przedmiesiączkowego. Wiele pań w tym czasie korzysta ze środków farmakologicznych. Jednak jeśli stosuje się je miesiąc w miesiąc, rok w rok, to nasz organizm często się już do nich przyzwyczaja i nadal odczuwamy bóle. Najlepiej zainteresować się w tym czasie dietą, ale nie byle jaką. Musi to być dieta specjalnie stworzona pod zespół napięcia przedmiesiączkowego. Ważną kwestią jest fakt, że należy ją stosować cały czas, nie tylko podczas tych dni.

ZNP to objawy, które pojawiają się w różnych postaciach u kobiet. Nasza siostra może odczuwać w tym czasie mdłości i bóle brzucha, natomiast my możemy mieć zaparcia i kłopoty z cerą. U każdego objawia się to inaczej. Dieta w zespole napięcia przedmiesiączkowego powinna być nastawiona na witaminy. Dla przykładu warto podać wapń, który zmniejsza bolesne skurcze macicy. Warto stosować ową dietę przez cały czas, ponieważ większość kobiet również doskonale zna czas jeszcze przed okresem, kiedy mamy ogromny apetyt. To właśnie wtedy mamy jeszcze większą ochotę na słodycze i inne przekąski, które powodują wzrost naszej wagi. Czy można sobie z tym jakoś poradzić? Oczywiście, że tak. Należy jadać nawet do 8 posiłków dziennie. A na naszych talerzach powinny znaleźć się warzywa, owoce, ryby czy chude mięso. Z przekąsek nie musimy rezygnować, choć w tym wypadku należy wybierać ich zdrowe zamienniki – np. sałatki. Podczas tej diety należy równie dużą uwagę zwrócić na napoje. Głównie powinna być to woda mineralna w ilościach ok. 2 litrów. Warto również zainteresować się ziołami, które działają rozkurczowo, np. ruta. Są również produkty, o których należy w zupełności zapomnieć, a należy do nich chociażby nabiał, ale również tłuste mięsa czy alkohol. Stosując dietę w zespole napięcia przedmiesiączkowego będziemy mogli zredukować ból przy jednoczesnym stosowaniu naturalnych produktów. Jak, że wielu z nas jest dziś chorych i musimy codziennie łykać tabletki to warto odpuścić je sobie także podczas trwania okresu.

Brak komentarzy. Dodaj swoją opinie.

Zostaw swój komentarz

You must be logged in to post a comment.