Odchudzanie

Rola aktywności ruchowej w utrzymaniu zdrowia osób starszych
Starzenie się ludności Europy i Polski jest to najważniejsze wyzwanie zdrowotne i społeczno- polityczne nadchodzących lat. Badania wskazują, że w 2050 roku osoby w wieku od 60 do 79 lat będą stanowiły aż 1/4 całej ludności Unii Europejskiej. Utrzymanie dobrego stanu zdrowia i sprawności funkcjonalnej seniorów zależy od aktywności ruchowej. Bardzo dużo seniorów cierpi na choroby układu krążenia, na nadciśnienie tętnicze, niewydolności serca. Ważne jest to aby oprócz stosowania diety ważne jest także aktywność ruchowa. Istnieje odwrotna zależność pomiędzy całkowitym wydatkiem energetycznym głosu w wieku średnim i starszym a umieralności ogólną prewencja chorób układu krążenia. Jest to prawdopodobnie najważniejszy mechanizm oddziaływania. Osoby starsze z reguły muszą mieć połączone leczenie razem z rehabilitacją. Aktywność ruchowa powinna być jako działanie prewencyjne i zapobiegawcze chorobom wyżej wymienionym ponieważ jedną z najważniejszych czynników łagodzącą wpływ wieku.
learn more No comments
Sprawność funkcjonalna osób starszych
W celu zbadania sprawności funkcjonalnej wśród seniorów stosuje się między innymi:
  • - skale ADL,
  • - skalę IADL,
  • - skale BARTHEL,
  • - skale FIM,
  • - wskaźnik funkcjonalny „Repty”

Skala ADL

Rozpoczynając od skali ADL można powiedzieć, że skala ta służy ocenie podstawowych czynności z życia codziennego oraz bada, jaka jest zdolność seniora w wykonywaniu tych czynności. Za te czynności uznaje się sześć podstawowych, którymi są : kąpiel,ubieranie się, toaleta, kontrolowanie zwieraczy czyli moczu i kału, spożywanie posiłków, poruszanie się. Po udanym badaniu osoba, która bierze udział może otrzymać od 0 do 1 punktów, za każdą wykonaną czynność jeden punkt oznacza pełną samodzielność pół punktu potrzebę korzystania z niewielkiej pomocy, 0 punktów niezdolność do samodzielnego wykonywania danej czynności. Jeżeli osoba uzyska od 5 do 6 punktów jest sprawna od trzech do czterech punktów częściowo.
learn more No comments
Produkty MonaVie

MonaVie REST

Wielu ludziom może wydawać się, że moment powrotu do domu pracy, jest czasem kiedy możemy się spokojnie zrelaksować. Niestety, nie jest to do końca prawda, zwłaszcza gdy w domu czeka nas cała masa kolejnych obowiązków takich jak opieka nad dziećmi oraz zajęcie się domowymi obowiązkami. Po dniu, spędzonym w tak intensywny sposób, mamy prawo czuć się zmęczeni i zestresowani. W takich warunkach, osiągnięcie stanu relaksu, również może stanowić problem. Na szczęście w takich chwilach, możemy sięgnąć po napój jakim jest MonaVie REST którego zadaniem jest ułatwienie nam osiągnięcia stanu relaksu oraz odprężenia. Ten napój, składający się jedynie z naturalnych składników, ułatwia osiągnięcie stanu odprężenia, jednocześnie ułatwiając również zasypianie. Już krótko po jego wypiciu poczujemy się znacznie bardziej spokojni i wypoczęci. Do najważniejszych składników, napoju należy między innymi koper włoski. Ten.
learn more No comments
Jak jeździć na rowerze, żeby schudnąć?
Jazda na rowerze może być doskonałym sposobem na odchudzanie się. Poza tym modeluje sylwetkę, poprawia metabolizm i kondycję. Już jeżdżąc ze średnią prędkością można w godzinę spalić nawet 500 kcal, a więc tyle samo, co w czasie biegania czy pływania. Jednak ilość spalonych kalorii i efekty odchudzania się w dużej mierze uzależnione są od sposobu, w jaki się jeździ. Najlepsze rezultaty daje lekki wysiłek fizyczny, który rozłożony jest w dłuższym okresie czasu. Najlepiej więc jeździć wolno, ale długo, przynajmniej przez 2 godziny. W tym czasie organizmowi należy dostarczać odpowiednią ilość płynów, a więc minimum 0,7 litra wody na godzinę jazdy. Taki typ jazdy powoduje przestawienie organizmu na ciągły proces przemian tłuszczowych. Wówczas wykorzystuje on energię ze znajdującego się w ciele tłuszczu. Skutkuje to mniejszym zapotrzebowaniem na węglowodany i mniejszym uczuciem głodu..
learn more No comments
Dieta paleo

Geneza diety paleo

Dieta, która czerpie swoje korzenie z prehistorii, gdzie człowiek konsumował warzywa, owoce i upolowane a później przyrządzone zwierzęta. Zazwyczaj zwierzęta były zjadane w całości, rozpoczynając ucztę od tych najbardziej tłustych kawałków. W takiej diecie nie występował nabiał, ziarna zbóż jak również wszechobecne w dzisiejszych czasach sole i przetworzone cukry. Węglowodany były pozyskiwane z naturalnych źródeł czyli głównie z soczystych owoców. Posiłki były nie przetworzone i konsumowane w postaci surowej.

Założenia diety paleo

Dieta nie limituje jedzenia w sensie ilościowym a kładzie istotny nacisk na jakość produktów. Składa się głównie z warzyw, owoców, orzechów, owoców morza, ryb i mięsa, których możemy zjadać w dowolnej ilości. Pokarmy z kolei, których unikamy to płatki, produkty mleczne, rośliny strączkowe, mięso wysoko przetworzone, artykuły z dużą ilością soli i cukru, używki w tym alkohol. Związku z.
learn more No comments
Zwalczanie efektu jo-jo

Efekt jo-jo co to takiego?

Efekt jo-jo to skoki wagi ciała, polegające na tym, że raz ona spada a za chwilę rośnie, na dodatek często to co zrzucimy wraca do nas podwójnie. W bardzo drastycznej odmianie takie wahania mogą przekraczać nawet dziesięć procent.

Obecna sytuacja społeczeństwa.

Nadwaga oraz otyłość są poważnymi problemami z jakimi zmaga się współczesne społeczeństwo. Wiele osób decyduje się w związku z tym na przeróżne, czasem nawet bardzo drastyczne metody odchudzania, które łączą dodatkowo ze środkami farmakologicznymi, mającymi na celu zmniejszenie łaknienia, a tym samym wspomożenie naszego organizmu w pozbywaniu się zbędnych kilogramów. Jakby tego było mało nie cechuje nas cierpliwość i upartość w dążeniu do szczupłej sylwetki. Rezultaty chcemy widzieć natychmiast, a to z kolei jest dla nas zgubne.

Od czego zacząć odchudzanie.

Zapominamy o tym, że aby efekty diety były.
learn more No comments
Zdrowa dieta – tłuszcze zwierzęce i roślinne
Jednych z głównych składników odżywczych w naszej diecie są tłuszcze. Tłuszcze są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu oraz są głównym źródłem energii. Zawierają dwa razy więcej kalorii niż węglowodany i białka, tłuszcz wykorzystywany jest do tworzenia zapasów oraz do natychmiastowego wytworzenia energii. Tłuszcze w diecie mogą być pochodzenia roślinnego lub zwierzęcego, zarówno ich brak, jak i nadmiar mogą być przyczyną problemów zdrowotnych. Tłuszcze chronią organizm przed nadmierną utratą ciepła, zapewniają energię do działania oraz tworzą materiał zapasowy (odkładający się w tkance tłuszczowej) wykorzystywany w przypadku dłuższej przerwy pomiędzy posiłkami. Tłuszcz ułatwia wchłanianie rozpuszczalnych w nich witamin i zapewnia właściwą pracę narządów wewnętrznych.

Tłuszcze roślinne – właściwości

Tłuszcze roślinne pozyskiwane są z nasion lub owoców roślin oleistych. Surowe lub rafinowane (pozbawione zbędnych składników) wykorzystywane są w przemyśle spożywczym i gospodarstwach domowych do przyrządzania posiłków..
learn more No comments
Białko – składnik odżywczy w diecie.
Białko to niezwykle istotny składnik odżywczy w diecie, który m. in. przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej czy pomaga budować masę mięśniową. Białko wykazuje wiele korzystnych właściwości dla naszego zdrowia, jednak jak ze wszystkim, tak również z ilością spożywanego białka nie wolno przesadzać.

Białko – co to jest?

Białka to wielocząsteczkowe biopolimery, które zbudowane są z aminokwasów. Odgrywają niezwykle ważną rolę we wszystkich procesach biologicznych, m. in. przekazują impulsy nerwowe, katalizują przemiany biologiczne, odpowiadają za transport cząsteczek czy też pełnią funkcję mechaniczno – strukturalną. Białka służą również jako przeciwciała. Dzieli się je na białka proste, które zbudowane są z samych aminokwasów oraz złożone.

Białko – dlaczego warto je jeść?

Białko to bardzo ważny składnik naszej diety, którego spożywanie przyczynia się do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Białka biorą udział w biosyntezie ciał odpornościowych, które wzmacniają oraz chronią nasz.
learn more No comments
Kofeina

Kofeina – wszystko, co warto o niej wiedzieć

Kofeina to najbardziej popularna substancja, która wykazuje właściwości pobudzające. Występuje w ziarnach kawy czy kakaowca, a także w liściach herbaty, owocach guarany oraz orzeszkach cola. Kofeina pobudza ośrodkowy układ nerwowy oraz przyspiesza czynność serca, a oprócz tego poprawia koncentrację, przyspiesza procesy przemiany materii, a także łagodzi objawy migreny.

Kofeina w kawie i herbacie

Kubek kawy o pojemności 200 ml zawiera od 70 do 150 mg kofeiny (dokładna wartość zależy od ilości kawy). Kawa parzona dostarcza więcej kofeiny organizmowi niż kawa rozpuszczalna. Pobudzające działanie kawy, pojawia się około godziny od spożycia, wówczas we krwi występuje najwyższe stężenie kofeiny. W herbacie znajduje się dużo mniej kofeiny, aniżeli w kawie. W 200 – mililitrowym kubku czarnej herbaty znajduje się od 50 do 80 mg kofeiny, natomiast w kubku zielonej.
learn more No comments
Sterydy anaboliczno-androgenne
Stosowanie dopingu w postaci nielegalnych substancji zawsze związane jest z ogromnym zagrożeniem dla osoby je przyjmujące. Należy pamiętać, że zawsze ingerują one w znacznym stopniu w prawidłowe funkcjonowanie organizmu człowieka. W przypadku dopingu w sporcie, używanie ich na przestrzeni dłuższego okresu czasu może prowadzić do wielu negatywnych zmian we wszystkich układach w ciele człowieka.

Sterydy anaboliczno-androgenne (SAA)

Najlepszym przykładem jest zatem opisanie najważniejszych negatywnych zmian, które powstają po długotrwałym używaniu najpopularniejszej i najłatwiej dostępnej substancji, uznawanej przez Światową Agencję Antydopingową za nielegalną, jaką są sterydy anaboliczno-androgenne (SAA). Ich zażywanie grozi dużymi powikłaniami w prawidłowej pracy, zarówno narządów człowieka, jak i jego zachowania.

Do negatywnych skutków stosowania SAA mających wpływ na osobowość i funkcje somatyczne należą:

- wzrost agresji, wybuchowość, zmienność nastroju, pobudzenie psychiczne - bezsenność - obniżenie poziomu Libido, prowadzące do całkowitej dysfunkcji erekcyjnej - ataki.
learn more No comments